יום חמישי, 28 ביולי 2011

Good Bye - World Wide Friends

לכל דבר יש גם סוף.
מתסיימים שלושה חודשי השהות שלי באיסלנד.
באתי, למדתי, תרמתי והעיקר נהנייתי מאוד.
הארגון קיים מ 2001. טוטה האיסלנדי הוא הארגון. הכל הוא זוכר ואת כל הבעיות הוא פותר. בלי עצבים. ברוגע תהומי שיש רק לקנא בו.
כאן בתמונה הוא חותך את העוגה במסיבת יום הולדת החמישים שלו אליה הוזמנו גם כל מובילי המחנות שהיו זמינים ברקיוויק.

 אנטוניו בא ממדריד. הוא האחראי לפעילויות החברתיות והתרבותיות. ההפך המוחלט של טוטה. היפראקטיבי, פעיל ולוקח הכל ללב וגם מראה את זה. איש כלי הקשה שלא עושה כלום בלי מוזיקה ... והרבה.
בצד שמאל של התמונה - מנו מסרדיניה. אחוות היפראקטיביים. הלוואי שהיה לי קמצוץ מהאנרגיה שלו. הוא הכין לזניה ל 25 איש וכיוון שלא היה מיקסר, הוא הקציף את רוטב הבשמל עם מזלג, יותר מהר ממה שהמיקסר יכול להסתובב.
יש כמות לא מבוטלת של מובילי מחנות כמו מנו וכמוני. לא צילמתי את כולם וגם את אלה שכן צילמתי אני לא מראה פה.
יש מתנדבים לטווח ארוך בארגון EVS שהוא כמו שירות לאומי כלל אירופי. כדי להיות מתנדב שלהם צריך לעבור תהליך ארוך שבסופו הארגון משלם את כל העלויות וגם נותן למתנדבים שלו דמי כיס. עסקא משתלמת ביותר.
מכל מובילי המחנות אני מצרף כאן תמונה של קסניה מהונגריה.
יש לי תמונות של אמא שלי וסבתא שלי מהגיל הזה בערך, ולדעתי (או יותר נכון לזכרוני) הדמיון בין התמונות וקסניה הוא ממש מדהים. חיפשתי קשר משפחתי משותף ולא מצאתי אבל אולי הוא קיים בכל זאת בהתחשב שסבתא שלי באה מהונגריה.
תמונות של וות'ני כבר ראיתם. הוא לא ממש מהארגון אבל רואים אותו הרבה. הקיץ הוא עושה את רב הנסיעות כשצריך מיניבוס עם הרכב שלו. בחודש הראשון הוא היה האיסלנדי היחיד בפעילות של הארגון חוץ מטוטה.
חודש אחרי שהגעתי, טוטה לקח לו גם עוזרת מנהלית שתשים עין על העניינים.
 
זו העין של אנה. בצל, רואים עוד צבעים באיריס של העין. דגם של נקודות סגולות על רקע כחול בהיר. בהחלט משהו מיוחד לאיסלנדיות. אולי גם לאיסלנדים, לא בדקתי..
על הגובה שלה התבדחתי בפוסטים שלי לא פעם.
לארגון יש מספר מבנים ב"שכונה" שזה בעצם משמעות השם של הרחוב - Hverfisgata. זה שמבטאים את השם הזה לא בדיוק כמו שאנחנו מצפים זה כבר סיפור אחר. Hv בתחילת מילה מבטאים כמו האות ק'.
זה היה הבית שלי במשך 3 חודשים, אליו חזרתי כל פעם למיטה "שלי". בקומה הראשונה, החלון השני משמאל.

תודה רבה על הכל ואני מקווה להתראות שוב בעתיד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה