יום שבת, 11 בדצמבר 2010

סיור היסטורי ל- Fort Oranje

האמת היא שאת הסיור הזה עשיתי בשבוע הראשון שהגעתי לכאן. חשבתי לכתוב פוסט קצר על ההיסטוריה של האי ועל זה שהוא היה מרכזו של העולם פעם, כי אני מניח שאין הרבה חומר על זה בעברית. אבל אם זה לא קרה בשבעה שבועות שאני כאן אז כנראה שזה לא יקרה.
את הסיור ארגנה גיי (זו שקיבלה את פני, זוכרים). גיי מזכירה לי בתמונה הזו את פדינגטון, בעיקר בגלל הכובע..
 הסיור התחיל בחצר של המוזיאון המקומי, עברנו מתחת לעץ תמרהינדי ענק וקיבלנו הרצאה קצרה על חילופי צמחית המאכל בין המושבות של הולנד במזרח והקריביים ומיד נחתנו במבצר.
גיי מכירה כל פרט בהיסטוריה המסובכת של האי הזה וקיבלנו הרצאה קצרה על הולנדים, האנגלים, הצרפתים והספרדים שכבשו את האי לסרוגין.
המבצר במקורו מאחת הפעמים שהמקום נכבש ע"י הצרפתים ונמצא ממש על המצוק.
 דרך חרכי הירי אפשר לראות את כל הספינות שיש במפרץ הזה ובתקופת השיא של האי ביקרו אותו למעלה מ 3000 ספינות בשנה.

האנגלים התעצבנו שההולנדים לא פתחו באש על אוניה אמריקאית שפשטה על אוניות סוחר אנגליות ולמעשה הכריזו מלחמה על הולנד, ספרד, ודנמרק ביחד עם המלחמה נגד המושבה האמריקאית המורדת.
זה שהם בעצמם היו פירטים ברשות המלכות זה סיפור אחר.
בהקשר זה, אדמירל רודני כבש את האי, השאיר דגל הולנדי מתנפנף וככה לכד כל מיני אוניות מכל מיני ארצות שלא היה להם אינטרנט על הסיפון ככה שהם לא ידעו שהמקום נכבש וגנב את כל מה שהיה עליהם כשעגנו מתחת למבצר. חצי מהשלל הוא שלח לאנגליה. בדרך חזרה, הצרפתים פשטו על שיירת השלל והכסף לא הגיע לאוצר המלך למרות הכל.
מעבר לתותח אפשר לראות את החפיר של המבצר. כיוון שאין מים למלא אותו, הנצורים מילאו אותו בשיחי שיטים שכאן הם אפילו יותר גדולים וצפופים מאילו שיש לנו בארץ.

היום משרדי התכנון העירוני ממוקמים בבנין מגורי החיילים שמשמאל לכניסה למבצר.

המשך הסיור היה לכנסיה ההולנדית הרפורמיסטית ולבית הכנסת ועל כך בפעם הבאה.

תגובה 1:

  1. נפלא, נהדר! התמונות כל כך ממחישות את מה שאתה מספר עליו.

    תמשיך ליהנות במרכז העולם,

    אפרת

    אתר אימון: http://www.CoachEfrat.com/
    אתר צילום: http://www.EfratNakash.com/

    השבמחק