יום ראשון, 26 בדצמבר 2010

זוטות

הים גלי מאוד כבר כמה ימים ולכן אין צלילות. אני יכול לראות את זה מהמרפסת. גם את הגלים וגם את פקק התנועה ליד הטרמינל. האוניות לא יכולות להקשר לרציף והן מחכות עד לשעת כושר. בהתחשב במחירי השכירות של המיכליות האלה, זה הפסד כספי לא קטן.

אז החלטתי לכתוב כמה דברים קטנים שלא התחברו לי לשום דבר אחר עד כה. ראשית, תמונה אחת בשביל נעמי, לזכר ימים עברו:

בנוסף לתרנגולים (לא ידעתי שאפשר לשנוא חיות ככה) ועיזי רחוב, יש גם פרות שמסתובבות חופשי. האמת שראיתי אותן רק בבית הקברות הישן שמול בית הקברות היהודי. את התמונה של השור לא העלתי פה. הוא עשה לי פרצוף מפחיד כזה, אבל לא טרח לקום אפילו אז לא מגיע לו.
בחלק אחר של האי ראיתי את התוצר של הפרה, שהתמסמס לו בגשם והיווה כר פורה לפיטריות.

את הזחל הזה ראיתי ליד פארק קטן שהיה פעם השוק של העבדים. לא השוק שקנו ומכרו עבדים, אלא שוק שהעבדים סחרו בינם ובין עצמם בכל מיני ירקות שהם גידלו לעצמם. לעבדים היה מותר לצבור הון והם יכלו גם לקנות את החופש שלהם, אם הם צברו מספיק כסף. המטבע שהם השתמשו בו היה אותו חרוז כחול שסיפרתי עליו בפוסט הקודם.
הזחל ענק, הרבה יותר גדול מהפרודניה שלנו.

ואם נחזור לחיות יותר גדולות, אז המבנה שהעיזים מתחרדנות עליו הוא בור מים / מסתור הוריקאנים. יש הרבה מעוגלים כאלה על האי. אמרו לי שזה מבנה ייחודי לאנטילים ההולנדיים דווקא. לא יודע, לא הייתי באיים אחרים בינתיים.

עוד חומר בנייה נפוץ, לקישוט בדרך כלל היא מלכת הקונכיות - הקונכיה הוורודה. היא מעטרת הרבה קירות אבל פה בתמונה, סתם ערמה של כאלה באחד המחסנים השטופים לאורך החוף.

ולסיום, סתם תמונה, בדקות האחרונות של השקיעה בעיר העליונה ליד המבצר, על גבול החשכה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה