יום שני, 6 בדצמבר 2010

עוגת הצימוקים או מודל פודינג השזיפים של תומפסון

אני מתנצל על הכותרות ההזויות של הפוסטים שלי. בדרך כלל בא לי רעיון ומיד קופצת לי אסוציאציה שאמורה לבטא, לפחות לי, את הרעיון כולו.
במקרה של הפוסט של היום, אני לא בטוח שזה בא לי בדרך למאפיה לקנות לחם צימוקים או לא, אבל נזכרתי בתומפסון ההוא שהציע מודל פיסיקלי למבנה האטום, לפני שמצאו שהאלקטרונים מסתובבים במעגלים סביב הגרעין. הוא הציע שהאטום נראה כמו פודינג שזיפים או עוגת צימוקים שבו פרוטונים והאלקטרונים משוטטים להם להנאתם.
סתישע בנויה כמו המודל הזה. בלאגאן אחד גדול מבחינת תכנון אורבני. הממשלה ההלונדית רוצה לעשות סדר לקראת תכנון עתידי ופיתוח של האי ויש לתוכנית הזו לא מעט מתנגדים. "אתם, שם, לא תגידו לנו איך לחיות. אנחנו רגילים לזה שיש בית מגורים ולידו מוסך ובצד השני חנות מכולת ...".
בית כזה יפה,
ולידו הבית הזה:
או כזה -
ולידו משהו דומה לזה:

מרכז העיר העילית (על העיר התחתית בפוסט נפרד) בנוי בעיקר בתי עץ.
יש על קומותיים אבל הרב בעלי קומה אחת.
היה פרוייקט שיקום ושיפוץ של בתים ישנים אבל זה סיפור לא פשוט. כדי לשפץ צריך למצוא את כל הבעלים / יורשים של הבתים האלה שחלקם לא נמצא על האי וגם צריך לתחזק את זה בהמשך, כך שלא מעט מהבתים האלה מצאו את עצמם בידי הממשלה, אם היה להם מזל.
לסיום גם משהו שמזכיר לי קצת את תל אביב - יש בנין אחד בסגנון ארט דקו:
היה פעם דיסקוטק ואפשר היה לעשות ממנו בובה של מקום, אבל כמו אצלנו, השימור שלו בעייתי משהו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה