יום ראשון, 10 ביולי 2016

ISPIM Porto 2016

אני עוקב אחרי האגודה הזו כבר יותר מעשור. מקבל את הnewsletter שלהם בקביעות, אבל לא יצא לי אף פעם להיות בכנס.
זה מה שכתוב באתר שלהם:
ISPIM - International Society for Professional Innovation Management is a network of researchers, industrialists, consultants and public bodies who share an interest in innovation management.
הכנס נערך בשיתוף עם EACIThe European Association for Creativity & Innovation, גוף מכובד בפני עצמו.
תוכנית הכנס נראתה לי מעניינת מאוד ותמיד רציתי לבקר בפורטוגל, זה נפל לי טוב בלוח החופשות שלי והחלטתי לנסוע.
המצאות תמיד עניינו אותי. עוד בכיתה ז' המצאתי מתקן עם גלגלים מתקפלים לתיק בית הספר שלי. עוד הרבה לפני שהטרולי עלה על המדפים. להפוך את ההמצאות למשהו מסחרי אף פעם לא היה הצד החזק שלי. ברגע שזה עבד זה בהחלט הספיק לי. אין לי גנים מסחריים בכלל. משהו תורשתי.
ב 1997 למדתי באוניברסיטה הפתוחה "חשיבה המצאתית שיטתית" וקראתי הרבה בתחום. רעיונות מקוריים יש לי תמיד בשפע. חלק מהילדותיות שלי. אני לא מוכן לקבל את המילה של "המבוגר האחראי" שאי אפשר לממש את הרעיונות שלי. סתם לדוגמא, בהכנות לדמו לעיריית ת"א אמר המומחה מספר 1 ב IBM שהרעיון שלי לא ניתן לביצוע ובעזרת שני חברים מתה"ל פתרתי את הבעיה בצורה חכמה ולא מקובלת.
הכנס התחיל ביום ראשון בערב. באותו יום שהלכתי הרבה ק"מ ברגל בפורטו ולאורך החוף. קבלת פנים בבניין העיריה המארחת, עם אוכל כמובן. יו"ר האגודה הוא אנגלי שאבא שלו עבד בארץ הרבה שנים ואיך לא, הוא גדל בזמביה. האח שלו דובר עברית שוטפת וגר בארה"ב. יועץ לסטרטאפים.
עוד אחד מההנהלה קנדי מהחלק הצרפתי ששמח שמישהו יכול לדבר איתו בצרפתית. נציגות גדולה מגרמניה ופינלנד ולא מעט אוסטרלים. אני הישראלי היחיד בכנס.
אוכל לא משהו. יין מעולה. סימן לבאות.
למחרת בבוקר, פתיחה חגיגית אחרי קבלת פנים מיוחדת לאלו שפעם ראשונה בכנס הזה, דגשים והבהרות  - חידון על תקנון הכנס כולל החידה החשובה: איזה קבוצת כדורגל אוהד היו"ר.
על ריצת הבוקר המשותפת ויתרתי כמו רב המשתתפים.
בפתיחה מספר הרצאות לכל הקהל, כולל חבר אחד שעולה לבמה עם חליפה מקורית – הבד של החליפה הוא העתק ממסך של המשחק pacman.

אחר כך מתפצלים ל - 5 מושבים. לא מספיק שקשה גם ככה לבחור בין המושבים כי רובם מעניינים מאוד, אז בשלושה מהם יש שולחנות עגולים שכל אחד מהם דן בנושא אחר וגם פה ההחלטה קשה.
ארוחת צהריים (אוכל חתונות) , מושב אחה"צ דומה למושב הבוקר ובסופו בחירת הזוכים בפרס הגדול. ORANGE לקחו (לדעתי בקלות, כמו ההצבעה שלי) כי הציעו אתר פתוח לקהל ו Open Source זה שם המשחק היום.
ארוחת ערב בלשכת המסחר (הבורסה) של פורטו – בניין מהמם. במרכז במין פטיו פנימי כזה שולחנות עגולים, במה ללהקה עם זמרת ומסך לשידור משחק הכדור רגל היומי. יש אליפות ואסור להפסיד.

הכל מתוקתק בסיוע הפרק הפורטוגזי של האגודה. אפילו דאגו לפסל בחוץ שמצביע על הכיוון לאולם. או שזה פסל של אחד ממגלי העולם שמצביע מערבה. אחד מהשניים. עוד פעם פרסים והרבה אוכל. יותר טוב מאשר בשרתון.

יין פורט זה במקור מפורטו ואכן אין להם מה להתבייש ביין שלהם. יין מעולה.
בניגוד להרגליי לא ויתרתי על המנה האחרונה.

היום השני (אם נתעלם מקבלת הפנים בעירייה) מתחיל עם יוגה למעוניינים.
הפעם שמונה! מסלולים כשאחר מהם הוא שידוך עם התעשייה המקומית.
סוף היום בשכונת היקבים מעבר לנהר, באחד מהם. עוד פעם אוכל כמובן, אבל עם צ'ופר בסוף – לאגודה יש חבורת רוק. הלהקה היחידה שאני מכיר שתנאי קבלה כוללים פוסט דוקטורט בניהול.




היום השלישי יותר רגוע מבחינת תהליך קבלת החלטות, רק 6 מושבים. אני בוחר בסדנא שכוללת כל מיני שיטות הפעלה שחלקם אני מכיר ומפעיל אבל תמיד נחמד וחשוב ללמוד עוד דברים חדשים.
לפעילות האחרונה, לפני מושב הנעילה של הכנס, אני בוחר במושב מאתגר:
Solving Wicked Innovation Problems: An Example from Porto by Anton Kriz & William Westgate
פורטו בבעיה כלכלית קשה, כמו שאר פורטוגל ואנחנו מתבקשים לעזור לעיר באופן יצירתי כך שתהווה מוקד לכל מיני יזמים בסביבה כדי שיגיעו לעיר. בקיצור תוכנית ומסע פירסום בצידה שאולי גם תתממש אם תמצא חן בעיני העיריה.
מתחלקים לפי השולחנות שאנחנו יושבים סביבם. ועורכים סיעור מוחות. פרופסור יווני שמלמד באנגלי (שמחזיק את הציור) דנית, גרמני, צרפתי... מעורבב. בסוף השעה, כל צוות מציג את הרעיון שלו. כמובן שהצוות שלי זכה, לא מעט בגלל הציור שלי שהציג יפה את הרעיון שלנו. אני מאסקולת הציור הפרימיטיבי. זה היה מאוד פופולרי פעם.

צילום הניצחון,

התלווה בפרס למנצחים - יין פורט משובח בן כמה שנים.

חלק מהצוות כבר לא נשאר לסיום והזמנו עוד אנשים להתחלק איתנו. יין באמת מהמם.

אחרי סיום, כמה סיורים לראות חדשנות בתחומי ייצור שונים. אני בוחר, איך לא, בתעשיית המזון.
יש מכון לחדשנות בחקלאות. מקבלים הרצאה יפה והסברים לגבי התהליכים השונים. אחד החידושים הוא יוגורט ג'וקים. עתיר פרוטאינים וגם טעים מאוד. נתנו לטעום את חומרי הגלם. היוגורט מצוין וגם הג'וקים. אני ממליץ. יכול להיות שיש בעיה של כשרות. אני יודע שארבה זה כשר למהדרין אבל אני לא בקיא בפרטים לגבי שאר החרקים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה