יום שני, 20 ביוני 2011

סיפור של שתי לגונות

אני צריך לתת גז עם הפוסטים שלי לפני שעמוס, איתן ויוסי מגיעים לכאן עוד פחות משבועיים. לכן החלטתי להכניס תחת קורת גג אחת שתי לגונות, שניים מהשיאים הבלתי מעורערים של איסלנד.
ה - Blue Lagoon היא בעצם לא לגונה אבל השם טוכ בעיקר לתיירות.
כשקדחו במקום פרצו מים חמים שהיו במערה מתחת לבזלת. המים כחולים בגלל אצה שגדלה במים ויצרו בריכה טבעית גדולה ולידה מכון לטיפול בפסוראזיס ועוד כל מיני דברים כאלה, כמו בים המלח.
המקום מאוד תיירותי, יש דיל אטרקטיבי כחלק מהנסיעה מהעיר לשדה התעופה ולכן יש גם לוקרים למזוודות, בגדי ים ומגבות להשכרה, חנות מזכרות ומסעדה.
אני הייתי שם כבר פעמיים, כפרק המסכם של הסיור של מעגל הזהב, לקראת סוף היום.
החלק הקשה הוא לצאת מהמים. גם בגלל שקר וגם ואולי יותר בגלל שלא רוצים שהתענוג יגמר.
יש מפל קטן שעומדים מתחתיו והמים נופלים ישר על הכתפיים והחלק העליון של הגב. הייתי יכול לחיות שם לנצח.
אין לי תמונות של אנשים במים כי כשמגיעים אני עושה את מירב המאמצים לסיים מהר את הרחצה ולהכנס למים מה שיותר מהר ויוצא רק שמגרשים אותנו כשסוגרים.
האיסלנדים מחייבים רחצה יסודית ללא בגדים (ז"א בעירום מלא) גם בבריכת שחיה סתם.
יש מגרש חניה מסודר עם מקום להרבה אוטובוסים,
הולכים דרך שביל שפולס דרך "בזלת רעה" - ככה הם קוראים לבזלת בלתי עבירה,
עד שמגיעים למבנה הכניסה. כרטיס הכניסה הוא זוגי, גם עם מגיעים כבודדים, ככה שכדאי להצטוות לזוגות גם אם לא מכירים מראש.
מהמסעדה זה נראה ככה, אחרי שכולם יצאו -
וכשיוצאים ממנה, הנוף מהמם עוד יותר.
אבל שום דבר לא משתווה להרגשה של להיות תחת המפל ההוא.

הלגונה של הקרחון The Glacier Lagoon נמצאת במרחק של יום נסיעה מרקיוויק (אם לוקחים בחשבון כמה עצירות כולל ארוחת צהריים) אבל הימים ארוכים פה ואין סיכוי לנהוג בחושך.
בניגוד ללגונה הכחולה היא באמת מחוברת לים, שנכנס ויוצא בהתאם לשפל והגאות (כרית, לפי החלטת האקדמיה ללשון, אם אני זוכר מה שלימדו אותנו בחיל הים).
הגעתי למסקנה שאי אפשר להראות כלום במצלמה רגילה. פנורמה מוגבלת גם אם הייתי עושה את זה עם כלים טובים יותר ממה שאני עשיתי.
החלטתי שהקניה הבאה שלי צריכה להיות מצלמת וידאו, אפילו לשם צילום נופים. התחלתי לצלם קטעי וידאו עם המצלמה הקיימת שלי. חייבים טריפוד טוב בשביל זה וזה עוד אין לי. אני מכין רשימת מאפיינים למצלמה שצריכה לכלול גם אפשרות להכניס לכיסוי מיוחד לצלילה.
אז כמה תמונות של שברי קרחון לפני שממשיכים:
ועוד כמה, במרחק קצת יותר גדול
במים הקפואים האלה גם כמה סוגים של בעלי חיים, כמו ברווזים,
כלבי ים,
ואנשים בסירה-אוטובוס שגם עולה על החוף עם הגלגלים שלו.
גם על החוף יש בני אדם - כולל גם חתונה עם נוף שעמרי ודפי יכולים רק לחלום עליו.
לא הזמינו אותנו, לא מהצד של הכלה האיסלנדית ולא מהצד של החתן האמריקאי כנראה - לא הצלחתי לזהות מיהו, אבל דיברו שם הרבה אנגלית.

בשפך של הלגונה לים יש הרבה שברי קרחונים שמצאו את דרכם לים הפתוח והגלים העלו אותם על החוף.
הסתובבנו בין השברים, מתפעלים מהצורות היפות שהטבע יצר לנו.
חתיכות הקרח נראות כמו יהלומים על רקע הקטיפה השחורה של החול של החוף.
והנה עוד כמה צורות יפות:
אפשר היה לשבץ את חתיכת הקרח הבאה בענק יפהפה
אם היא לא היתה גדולה מידי וקרה מידי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה