יום שלישי, 19 באוקטובר 2010

הדרך ארוכה היא ורבה, רבה

היציאה מהארץ עברה בלי חוויות מיוחדות.
נרדמתי בהמראה וחוץ מזה שבגלל השביתה לא היו שרותי רדאר בפריז הכל עבר בשלום.
פיספסתי את כל הארוחות כי ישנתי עמוק. לא נורא, לא חסרות לי רזרבות.

עברנו מעל העיר והכל נראה כאילו מסתכלים על מפת העיר מלמעלה.
מחפש את הקווים הצבעוניים של המטרו על המפה - לצערי לא רואים אותם.

קר. 5 מעלות בשדה אבל בגלל היובש זה לא מפריע לי.

הטיסה מפריז לסן מרטן יותר "מעניינת".
זה התחיל מזה שיצאתי ממש מוקדם בבוקר בגלל איומי השבתה של הרכבות והגעתי 4 שעות לפני הטיסה.
האנטישמים האלו בשדה התעופה החרימו לי את משחת השיניים והאפטרשייב בטענה שהשפופרות גדולות מידי.
כשעליתי כבר למטוס, התברר שהטנדר עם הארוחות הלך לאיבוד. חצי שעה לקח להם למצוא אותו.
בינתיים הסתכלתי על מטוס אלעל שהגעתי איתו שחנה ממש לידנו.
מהחלון של האיירבוס, ה 737 נראה ממש מטוס צעצוע. הכנה למטוס הקטנטן שאטוס איתו בין סן מרטן לסתישע.

הטנדר הגיע עם הארוחות אבל המדרגות למטוס לא הסכימו להפרד ממנו. אחרי כמה דקות גם הבעיה הזו נפתרת.
בינתיים, הפסדנו את המקום שלנו להמראה והטייס נאלץ לקחת מספר חדש לתור.
הצרפתים האלה, לא מכירים את הפטנט הישראלי - "הייתי כאן קודם", "הלכתי לרגע רק להביא ביצים", "אני רק שאלה קטנה".
אז נאלצנו לנסוע על הקרקע לטרמינל אחר. הנסיעה הארוכה ברובה במקביל לאוטוסטרדה, ממש קרוב.
עוקפים את הקופה. הטייס לא יורד לשלם את האגרה. בטח יש להם הסכם עם אייר פרנס.
סוף סוף ממריאים אחרי 65 דקות של איחור.
מזל שלקחתי מקדם ביטחון היסטרי עם הטיסה הבאה.

אחרי 8 שעות נוחתים בסן מרטן.סן מרטן, אי קטן שמחולק בין הולנד וצרפת.
שדה התעופה זכה במקום רביעי ברשימת שדות התעופה המסוכנים בעולם.
שני קצוות המסלול נושקים במים. אין מקום לטעויות.
בהמראה משם לסטישע חייבים לנסוק מהר אחרת נכנסים בהר. לא נעים.

הטיסה לסתישע לוקחת 18 דקות במטוס של 15 נוסעים. מתחילים בשקיעה ומסיימים כבר בחושך.
העננים יוצרים הרגשה של טיול בסבך יפיפה. צבע המים שראינו גם בנחיתה בסן מרטין הוא טורכיז שלא מהעולם הזה.
מדהים.

בשדה מחכה לי גיי. נישוקים וחיבוקים כאילו מצאה את האח האובד.
לוקחת אותי למקום שיהיה הבית שלי בחודשים הקרובים.
אחרי רבע שעה מגיעה גם מריאנה ובעלה ג'ף ולוקחים אותי לארוחת ערב על שפת הים, לא לפני שממלאים את המקרר שלי בבקבוקי מים מינרליים.

שבע ולא כל כך עייף הולך לישון רק כדי לקום אחרי 3 שעות בגלל יעפת (נדמה לי שככה קוראים ל JET LAG בעברית).

1. איזה יופי של קבלת פנים ע"י גיי, מריאנה וג'ף!
    ארוחת ערב על שפת הים... נהדר :)