יום שישי, 1 באוקטובר 2010

מחשב חדש - הכנות

לקראת הנסיעה, קניתי מחשב חדש. הצלחתי להרוס את המחשב הנייד הישן שלי עם קערת חלב וגרנולה וגם ככה הוא היה כבר ישן (בן שלוש), כבד יחסית למה שהולך היום, הבטריה שלו מספיקה רק לשעתיים וזו גם הוצאה מוכרת - אחלה תירוצים.
אני נוסע למקום שבו יעמדו לרשותי 9 מחשבים ואף אחד אחר לא ישתמש בהם במשך החודשיים הראשונים, אז למה לקנות מחשב?
דבר ראשון, זה העברית. אני לא רוצה לשנות במחשבים האלה כלום ובכל זאת אני צריך את העברית, גם לצרכי עבודה (יופי של תירוץ).
אבל הסיבה המשמעותית יותר היא השריטה בראש אחרי הפסקת הפרוייקט ברפובליקה הדומיניקנית.
כשנסעתי לשם דימיינתי שאני מנהל את הפרוייקט על שפת הים, עם מחשב נייד ופלאפון, מתחת לשמשיה ועם מרגריטה קפואה ביד (עם שימשיה קטנה, צהובה ומקושטת בדמויות צבעוניות בתוך הכוס).
מסתבר שבסנטו דומינגו אין חוף ולא חול - יש מצוקון קטן ישר למים - אז הלך לי החלום. ובכלל, שבועיים אחרי שהגעתי לשם התחלף השלטון, סגרו לי את הפרוייקט וחזרתי לישראל. אבל החלום נשאר.

חיפשתי מחשב נייד קל אבל מספיק חזק לכל היישומים שאני צריך עליו. לא רציתי 7 Windows אלא XP כי המערכת צורכת פחות משאבים.
בהתחלה תכננתי על מסך "10 אבל הציעו לי "12 קל עם בטריה באורך חיים של יותר מ 5 שעות, אז לקחתי.
קניתי גם דיסק חיצוני של 1/2 טרהבייט של פספורט וכבל ארוך יותר כדי שיהיה יותר נוח וגם גיבוי לכבל המקורי שנראה לא אמין במיוחד.

אז מה אני מתקין על המחשב הזה:

התוכנה הקנויה היחידה שלי:
Dragon Naturally Speaking  - דיבור לטקסט באנגלית
יש לי עוד אחת לעריכת סרטי וידאו ועוד לא החלטתי אם להתקין אותה או לא. אני לא מת עליה.

והשאר תוכניות חינמיות:
שתי תוכנות שהיו כבר מותקנות כך שלא היה צורך להתקין אותם:
Acrobat Reader - לקריאת קבצי PDF
Skype  - לביצוע שיחות VoIP

והשאר:
Avg free - אנטי וירוס חינמי נפוץ
Dropbox - שרות נפלא של גיבוי וסינכרון בין מחשבים
Open Office - תמלילן, גליון אלקטרוני, ומצגות וכו'  בקוד פתוח במקום מוצרי מיקרוסופט. יש לתוכנה  גם תוספות מצויינות - עוד לא בדקתי את כולן
Keynote - לניהול פתקים, גם באופן היררכי לפי נושאים. התמיכה בעברית לוקה בחסר, אבל אפשר להסתדר
++Notepad -  עורך תוכנה (Editor)
R - תוכנה סטטיסטית שיש לי תוכניות לגביה
Visualyser - לביצוע אנליזה ותצוגה של רשתות חברתיות
Camstudio - לצילום מסך המחשב להכנת סרטי הדגמה לעבודת המחשב
VLC - להצגת סרטי וידאו
Inkscape - עורך גראפי וקטורי
Irfanview - עורך תמונות
GIMP  - עורך תמונות תואם photoshop
Resizer - מקטין מחיצות שלמות של תמונות כדי שיהיה קל יותר להעלות אותן לאינטרנט או לשלוח אותן לחברים
ImgBurn - לצריבת דיסקים ו DVD
Chrome ו Mozilla - דפדפני אינטרנט
Winrar - תוכנת דחיסה וארכוב קבצים
Freemind - תוכנה לשרטוט Mindmaps
CMapTools לשרטוט Concept Maps

עוד לא סיימתי להתקין את כל אלו ויש עוד כמה להוסיף לרשימה

תגובה 1: