יום שישי, 28 באוקטובר 2011

Bhaktapur

הלימודים בקורס האוריינטציה של "תבל בצדק" כל כך אינטנסיביים שאני ממש מפגר בעידכון הבלוג.
בבוקרו של החג (היה דבר כזה - סוכות, מי זוכר), נסענו חוה, אילנה ואני לבקטפור. עיר עתיקה שנהרסה ברעידת אדמה ושוקמה ביוזמתו של ארכיטקט אירופי. בכל כניסה לעיר יש בוטקה עם שומר שגובה הון עתק באופן יחסי - 1100 רופי (בערך 55 שקלים).
יש כמה כיכרות עם מקדשים יפים, סגורים, אבל לא צילמתי אותם. מי שרוצה יחפש תמונות באינטרנט. צלמים מקצועיים יכולים לעשות הרבה יותר ממני - לחכות לשעה הנכונה, לעונה הנכונה, עם העדשות הנכונות.
אז צילמתי סתם בית רגיל.
העיר היא עיר חיה כשהתושבים מתפרנסים בעיקר מתיירים.
אבל יש להם כמובן גם ילדים וכמו ילדים הם משחקים ליד המקדשים. ילדים הם ילדים בכל מקום.
 
ואפילו עושים פוזות לתיירים. לא ראיתי שגובים כסף בשביל התמונה. נראה לי שהיא דיגמנה בשביל הכייף אבל אולי אני טועה.
ביקשתי מאילנה שתצלם אותי - תמונה היסטורית עם משקפי שמש. אין לי הרבה תמונות כאלה. הם מציקים לי על האף.
מלבד האטרקציות שהזכרתי (לא אני במשקפי השמש, מקודם) יש גם בתי ספר לציור Thangka. ציור כזה יכול לקחת למאסטר חודש וחצי ותלמידים עושים ציורים יותר פשוטים בפחות זמן.
בתי הספר מקבלים גם תיירים כתלמידים והתקופה המינימלית לקורס כזה היא חודש וחצי. לשבת כל היום מזריחה לשקיעה על התחת להעתיק ציור בלי לזוז - ממש לא הקטע שלי.


בנוסף לכל זה, יש גם את כיכר הקדרים. לפי המפה, הגעתי למקום שחשבתי שהוא הכיכר. לא ראיתי כלום וחשבתי שזה רק השם של הכיכר והקדרים נעלמו כבר מזמן. מזל שאילנה קראה על המקום ומצאה חץ שמוביל לכיכר האמיתית.
למעשה בית הספר לציור גם הוא נמצא שם.

בין לבין, מיבשים בכיכר גם אורז לשמחת ליבם של תרנגולות ושאר בעלי כנף.

יש לי עוד הרבה תמונות אבל האינטרנט פה איטי ולהעלות תמונות לוקח המון זמן אז נסתפק בזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה