יום חמישי, 11 בנובמבר 2010

Don't stop the Carnival

זה שם ספר של הרמן ווק שנותנים אותו כקריאה חובה לכל מי שמגיע לקריביים, כהכנה לשוק התרבותי שמקבלים כשמנסים לעבוד עם הבירוקרטיה המקומית ועוד אומרים שפה על האי זה יוצא דופן לרעה. הספר , שעשו ממנו גם מחזמר, לא מספר על האי הזה אלא על מקום דמיוני שנקרא Kinja (שיבוש של השם King George) אבל הרעיון דומה.
כדי לא להתחיל את המערכת הגיאוגרפית מהקומה השניה אלא ליצור בסיס איתן, אני מנסה כבר שבועיים לפחות לקבל מידע על מערכת הקואורדינטות החוקית על האי. יש פה מישהו שכולם מפחדים לדבר איתו שאולי יודע את התשובה, אבל כיוון שהוא מקומי שחור יש לו פוביה מלבנים (אף הולנדי/אמריקאי לא יגיד לי איך לעבוד - זה משפט שציטטו לי, עוד לא יצא לי להכיר את הברנש) אף אחד שאני מכיר לא רוצה לשאול אותו את השאלה הזו. מנסים לקשר אותי עם כל מיני מודדים אחרים שעבדו או עובדים על האי כדי לקבל את התשובות. בינתיים יצרתי קשר עם משרד הולנדי שמבצע תיכנון איזורי עבור האי ויש שם אדם שיש לו אותה בעיה כמו שלי והוא טס לבונאייר (אי הולנדי דומה בדרום הקריביים). הוא מכיר שם מישהו שעבד פעם על האי ואולי יש לו פתרון לבעיה.

אמש היה פה פסטיבל מקומי - ערב שירי חובבים. סגרו את הכביש בכיכר העיר הקימו במה וקדימה הפועל.
כמובן שזה לא התחיל בזמן שקבעו, חלק מהמופיעים לא טרח להגיע בכלל, חלק יגיע, פעם, אולי. הגיעו גם להקות מאיים שכנים וכיוון שלא ידעתי באיזה שעה זה מתחיל הסתובבתי בסביבה ועברתי בין כל מיני מרכזים קהילתיים/כנסיות של כל מיני סוגים שבחיים לא שמעתי עליהם. יש הרבה כתות על האי כשהחשובה ביניהם  מאמינה ביום השבת כיום החופשי. אם רוצים להתקדם/להתקבל לעבודה ממשלתית פה חייבים להיות חלק מהקהילה הזו.
שמעתי גם חזרה גנרלית של אחת הלהקות - משהו כמו רגיי כזה עם הרבה תופים וגיטרה באס - יש לוורידים.
הזמר הראשון היה זקן חביב ששר על השכן שלי מנצרת.
אם היה לי גרוש על כל פעם שהזכירו אותו בפסטיבל הזה הייתי איש עשיר. מעניין שאת אבא שלו לא הזכירו בכלל.
מסביב לבמה המרכזית היו כמה דוכנים עם צעצועים לילדים, שתייה, בגדים  וכו'.
עשיתי עוד סיבוב בין הדוכנים עד שהקבוצה שהייתה אחרי הזקן התארגנה על הבמה. זו הייתה מקהלה של הכנסיה הקתולית. שוב הנושא של כל השירה שלהם היה השכן ההוא מנצרת. אין חדש תחת השמש. המנצח סיני ואוכלוסיה של הזמרים והזמרות מעורב - 80% שחורים, כמה לטינים והולנדית (או לפחות לבנה - אולי אמריקאית) שמנה אחרת, בהתאם למסורת פה  - לא 16 טון, רק רבע.
בלטה לטובה ילדה אחת, בטח בת 12. בלי חוש קצב ובטח גם זייפנית גדולה. אם תקחו שבעוד 10 שנים היא תהיה, קרוב לוודאי 250 קילו כמן כולן, זה אומר בממוצע תוספת של 20 קילו לשנה.
המופע השלישי, היה של אחת מהמקהלה, בלי קול ובלי צורה ששרה .... שוב על השכן הזה. נמאס לי ממנו וחזרתי הביתה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה