יום חמישי, 27 ביוני 2013

הרפתקאות עם פוסידון



אחרי חגיגת הדגלים במרינה של קוס, ניסינו להפליג מערבה אבל הרוח לא נתנה לנו ונאלצנו לברוח דרומה לאי Serifos.
באי יש שתי עגינות וניסינו להגיע למעגנה המערבית. לא הצלחנו בגלל עוצמת הרוח וחזרנו בחזרה לכיוון המזרחית, להלחם מול רוח פראית שהקפיצה את המים מראשי הגלים הגבוהים כלפי מעלה, ישר לפרצוף שלנו.
המנוע בקושי סחב, אבל הצלחנו להגיע לשלווה (יחסית) לפני השקיעה. היה "מעניין".



נאלצנו להשאר במחסה מהרוח שלושה לילות, מחכים שהסערה תרד.
הימים עברו בתיקונים חיוניים בסירה (שרגא) וסיום קריאה של "אינטליגנציה של קיפוד" מאת מוריאל ברברי (אני). קיבלתי את הספר ליום ההולדת מחוה. ספר קסום למרות הסוף המעצבן. עוד תוך כדי קריאה לא יכולתי לחכות בסבלנות כדי לסיים אותו ולהתחיל לקרוא אותו מההתחלה.




סדר היום בהפלגה משתנה – תלוי במצבנו – אם בעגינה, במרינה או בלב ים (עד עכשיו זה בערך חצי/חצי בים או בעגינה/מרינה).
בדרך כלל קובעים פיקס GPS כל 6 שעות החל מ- 06:00, ומעלים אותו על המפה.
במצבים מסובכים בין איים, כשצריך לבדוק לאן הרוח מרשה לנו להפליג בכיוון כללי הרצוי לנו פחות או יותר, קובעים נקודות ציון נוספות.
בין 8 ל 10, ארוחת בוקר: ירקות חתוכים. לא מתאמצים יותר מידי. שרגא מעדיף מוקדם ואני יותר מאוחר. מתפשרים.
ב 2 - “פרי טיים" – ממבחר פירות העונה. בקוס קניתי גם תאנים ודובדבנים, אחרת זה אפרסקים או תפוחים.
השמש שוקעת בערך בשמונה וחצי ולפני זה שרגא עושה סיבוב ביקורת בסירה ואז אני ניגש להכין ארוחת ערב. אוכלים בפנים אם יש רוח חזקה מידי או כשעוגנים במרינה (שרגא: לא נעים כשכולם מסתכלים). עד עכשיו לא אכלנו מנה אחת פעמיים. יש הרבה חומרי גלם בסירה שמאפשרים לגוון כל יום.
אני הולך לישון מוקדם על בטן מ ל א ה.

בלילה מתחלקים למשמרות ומשלימים שעות שינה במשך היום. באחת מהמשמרות שלי 3 דולפינים עברו לידי בהתעלמות מופגנת.
מפעילים מנוע כשהרוח יורדת מסף מסויים (בדרך לרודוס – כל לילה), כשיוצאים או נכנסים לעגינות או למרינה וכשאין ברירה והרוח לא בכיוון הנכון ומחליטים להתקדם אף על פי כן.

בעגינות שלא במרינה מסודרת צריך לנפח את הדינגי הקטנה כדי להגיע לחוף. ברודוס לא הייתה ברירה אבל בשאר המקומות, עד כה, נשארנו בסירה כי כל הפרוצדורה של ניפוח וסידור הדינגי לוקחת מאמץ ולעשות את זה ברוח חזקה זה בכלל לא תענוג גדול.

אחרי שלושה לילות ב-Serifos  הפלגנו לפנות בוקר לתעלת קורינתוס. ב 3 לפנות בוקר הטלנו עוגן לפני התעלה ונרדמנו עד לפתיחתה למעבר אחרי 8 בבוקר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה